Wednesday, March 17, 2010

Homo hatende homo's!


In een interview dat Chanel designer Karl Lagerfeld gaf aan Bruce LaBruce in de laatste editie van VICE magazine bespreekt hij ook het onderwerp homohuwelijk.

LaBruce: Je bent tegen het idee van homohuwelijk. Ik ben het er helemaal mee eens.
Lagerfeld: Ja, ik ben er tegen vanwege één hele simpele reden: in de jaren '60 vertelde ze dat iedereen het recht heeft om anders te zijn en nu willen ze plotesling een burgelijk leven.

LaBruce: Het word genormaliseerd
Lagerfeld: Voor mij is het moeilijk om het voor te stellen-één van de papa's op het werk en de andere is thuis met het kind. Hoe zou dat zijn voor het kind? Ik weet het niet. Ik zie meer lesbiennes getrouwd met kinderen dan dat jongens dat hebben. En ik geloof ook dat de relatie tussen een kind en moeder sterker is dan dat van een kind en een vader.

LaBruce: Als ik het goed heb wil je geen kinderen.
Lagerfeld: Als ik geintereseerd zou zijn in kinderen, was ik wel een peetvader of een peetmoeder. Ik hou niet van het idee om mensen uit hun context te halen. Als er een kind zou zijn dat ik zou willen adopteren, zou ik de familie van het kind proberen te vinden en ze geld te geven zodat het kind onderwijs kan krijgen.

Lagerfeld verteld ook dat hij ontwetend is van homofoob geweld: "Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt in mijn leven. Mijn leven is altijd heel erg overprotected geweest. Waarvoor zou ik moeten vechten? Ik zou dan niet weten wat te doen. Het is mij of iemand anders die ik ken nog nooit gebeurd."

0 comments:

Post a Comment

About Me

My Photo
Remco by Haus of Fierce
View my complete profile


POP ATE THE HEART BEFORE THE BRAIN.

It's all about the art,

XOXO, Remco


Follow RMCx on Twitter Add Remco by Haus of Fierce to Facebook

Labels

Followers

Twitter

free counters

Follow with Bloglovin'

Follow Haus of Fierce Blog